wtorek, 5 sierpnia 2008

"Fałszywy embossing"



już jakiś czas temu wymyślilam sobie technikę, która jest bajecznie prosta, szybka a efekty daje fajne, nazwałam ją "fałszywy" embossing, bo nie jest to zupełnie wytłaczanie, ale daje taki efekt, w mojej galerii na Splitcoaststampers mam kilka kartek z wykorzystaniem tej techniki i dostałam komentarze ze bardzo udany embossing, więc podrabiany ale efekt podobny:) do rzeczy jednak :P // some time ago I came up with technique which is very simple, super fast and give nice effects, I called it "false/bad" embossing, because it's not "real" embossing, but looks similar

potrzebujemy// you need:

2 arkusze(kawałki) tego samego papieru, ja wybieram raczej grubszy karton, wtedy efekt jest lepiej widoczny), no i ja wolę gładki, mogą być wzory ale wtedy nie jest to tak widowiskowe, bo we wzorach się gubi, ale próbujcie różnych materiałów! // 2 sheet of the same paper, I prefer plain/solid paper because on patterned paper the effect is not so visible, but you can try different papers if you want:)

dziurkacz (najlepiej ozdobny, choć zwykłe kropeczki też mogą być)// craft punch

klej (ja miałam tak w sztyfcie, może być dowolny)// glue/adhesive



krok 1. po zgromadzeniu materiałów przystępujemy to naszego "fałszerstwa", dziurkaczem wycinamy sporą ilość motywów z jednego arkusza, drugi kawałek papieru zostawiamy na bazę // after you get all products you need, you can begin:) cut one sheet of paper with punch, second sheet is a base



krok2.następnie naklejamy wycinanki na bazowy papier, dowolnie rozmieść motywy, ja zwykle naklejam kilka na brzegach, daje to ładny efekt wykończenia bo nie jest pusto przy linii cięcia, potem wystające kawałki obcinam na równo / than all "cuts" from first step glue on base paper, some of them put near borders for the finished, nice look, you can cut along borders to get clear line




krok 3. nasz sfałszowany embossingowany papier zostawiamy do wyschnięcia aby klej związał, tu wszystko zależy od kleju, po calkowitym wyschnięciu papier przycianmy do wymagany przez nas rozmiaru i możemy tworzyć.// afterwards put paper aside and let it dry, than cut your paper as you like and you can use it for creating card or sth else



2 komentarze:

Ana pisze...

super kursik:)

kigabet vel Ki pisze...

fajny i łatwy do wykonania pomysł ...