niedziela, 2 grudnia 2007

Pomysłowy papier

wszelkie prawa zastrzeżone, pomysł ,wykonanie, fotografie: Dorota "doris" Rak, kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione

W sklepach tradycyjnych jak i tych internetowych możemy zakupić papier o najróżniejszych kolorach, fakturach, gramaturze i wzorach, dziś jednak proponuję mój pomysł na stworzenie własnego papieru, oryginalnego i właśnie takiego jakiego potrzebujemy w danej sytuacji, po prostu naszego własnego.

Pomysł narodził się wczoraj wieczorem przy okazji tworzenia kartek na Boże Narodzenie, stąd też motyw przewodni czyli Święta Bożego Narodzenia.

1. Potrzebny jest pomysł, proponuję stworzyć listę słów kojarzących się z gwiazdką, mogą to być luźne skojarzenia, uczucia, nazwy przedmiotów, zwyczajów itd. Słowa które użyłam to m.in. Boże Narodzenie, gwiazdka, piernik, rodzina, dobroć, uprzejmość, życzliwość, nastrój, miłość, bombka itp.

2. Następnie w Słowniku Języka Polskiego (wersja multimedialna) znalazłam definicję tych słów, które wybrałam.

3. Utworzyłam dokument tekstowy w edytorze teksów, i skopiowałam tam znalezione wcześniej definicje słów. Tekst podzieliłam na trzy kolumny, i wyjustowałam.

4. Wydrukowałam dokument

5. Pocięłam wydruk na pojedyncze definicje, każde słowo wraz definicją to jeden kawałek papieru.
6. Ułożyłam "na próbę" swoje pocięte definicje, tak aby wyróżniały się słowa i odpowiednie fragmenty tekstu
7. kawałek białego kartonu (ok10/15cm) posmarowałam klejem roślinnym

8. Słowo po słowie układałam na kleju kawałki papieru

9. kawałek bibułki (ja wybrałam białą w srebrne gwiazdki) przycięłam do rozmiaru kartonika

10. całość tj kartonik z przyklejonymi definicjami posmarowałam z góry klejem i przykleiłam na to ostrożnie bibułkę (należy uważać aby zbyt nie nasiąkła klejem i się nie pomarszczyła lub porwała)

11. "wyklejanka" musi dobrze przeschnąć zanim przejdziemy do dalszej obróbki ( w zależności od użytego kleju ten czas będzie się różnił)

12. kiedy praca jest sucha możemy obciąć brzegi (aby była równa) i użyć jej przy robieniu skrapa bądź kartki, oto moje wykorzystanie



a dla zobrazowania krótki filmowy zapis całej procedury:P

Brak komentarzy: